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Gizarte eta kultura zerbitzuak (7)
¿Cómo reacciona Paolo cuando entra en la habitación de la chica con parálisis cerebral y no la entiende? Nola erreakzionatzen du Paolok garun-paralisia duen neskaren gelan sartu eta ulertzen ez dionean?

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Como ya se ha dicho, puede haber secuelas tanto sensoriales (sordera, ceguera) como motoras (parálisis cerebral) o psíquicas (retraso mental). Esan dugun bezala, zentzumen-ondorioak (gorreria, itsutasuna) nahiz mugimendu-ondorioak (garuneko paralisia) edo ondorio psikikoak (adimen-atzeratasuna) utz ditzake.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Personas con discapacidad física y personas con parálisis cerebral que carezcan de la posibilidad real de acceder a la enseñanza reglada o a la recuperación profesional. Ezintasun fisikoa eta buruko paralisia duten pertsonak, irakaskuntza arautura sartzeko edo berriro lanbideratzeko aukerarik ez dutenak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Atiende de manera integral a personas con discapacidades físicas, psíquicas o sensoriales, o con parálisis cerebrales, trastornos autistas, etc., que no pueden ser atendidas en su unidad de convivencia y que necesitan de la ayuda generalizada de otras personas para realizar las diferentes actividades de la vida diaria. Urritasun fisikoak, psikikoak edo entzumen-urritasuna, buruko paralisia, nahaste autistak eta abar dituztenei, eta beren bizikidetza-unitatean arreta eskaini ezin dieten eta eguneroko bizitzako jarduerak egiteko beste pertsona batzuen laguntza orokorra behar dutenei osoko arreta eskaintzen diete.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Describe las características que manifiesta Paolo propias de la parálisis cerebral. Deskribatu Paolok garun-paralisia duela adierazten duten ezaugarriak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Un niño con parálisis cerebral tiene por sí solo pocas posibilidades de adquirir experiencias debido principalmente a sus dificultades motrices. Garun-paralisia duen haurrak aukera gutxi du bere kabuz esperientziez jabetzeko, batez ere mugimenduak egiteko zailtasunak direla eta.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Evidentemente existen circunstancias en las que la anamnesis tiene menos importancia para el diagnóstico; por ejemplo, si existe un retraso mental severo, una sordera profunda, una malformación congénita del aparato bucofonador o una parálisis cerebral. Bistan denez, zenbait egoeratan anamnesiak garrantzi gutxiago du diagnostikoa egiteko; esaterako, haurrak adimen-atzeratasun larria, gorreri handia, ahoko fonazio-aparatuaren sortzetiko malformazioa edo garun-paralisia duenean.

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Elektrizitatea eta elektronika (18)
La disartria se considera el síntoma oral de la parálisis cerebral infantil, ya que está condicionada por una lesión de los centros motores del encéfalo y se manifiesta por una pérdida del control motor. Disartria haurtzaroko garun-paralisiaren ahozko sintomatzat hartzen da, entzefaloko zentro motorretako lesio batek baldintzatzen baitu, eta kontrol motorraren galera modura adierazten da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Esta discapacidad está asociada a algunos síndromes (el más característico es el síndrome de Down) u otros trastornos generales del desarrollo como la parálisis cerebral, algunas modalidades de autismo, etc. Además, en muchos casos también conlleva complicaciones en salud como cardiopatías congénitas, problemas auditivos o visuales, alteraciones neurológicas, etc. Desgaitasun horrek erlazioa du zenbait sindromerekin (ezagunena Down sindromea da) edo garapeneko beste nahasmendu orokor batzuekin, hala nola garuneko paralisia, autismoko zenbait modalitate eta abar. Gainera, kasu askotan, osasuneko beste konplikazio batzuk izaten dituzte lotuta: sortzetiko kardiopatiak, entzuteko edo ikusteko arazoak, alterazio neurologikoak eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La parálisis cerebral infantil o parálisis cerebral es un trastorno del sistema nervioso central que afecta fundamentalmente a las áreas neuromotoras, lo cual ocasiona una pérdida o alteración del control motor. Haurren edo haurtzaroko garun-paralisia nerbio-sistema zentraleko nahasmendu bat da. Batez ere, eremu neuromotorretan du eragina eta horrek kontrol motorraren galera edo alterazioa ekartzen du.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Además de la dificultad en el habla, la parálisis cerebral puede llevar asociados otros trastornos que afectan al lenguaje: Hizketako zailtasunak alde batera utzita, garuneko paralisiak hizkuntzan eragina duten beste nahasmendu batzuk ere izan ditzake atxikita:

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Si bien parece aceptado que el síndrome de parálisis cerebral, de por sí, no genera una discapacidad intelectual, en algunos cuadros se aprecian limitaciones graves e importantes del funcionamiento intelectual. Nahiz eta onartuta dagoen garuneko paralisiaren sindromeak, berez, ez duela desgaitasun intelektualik sortzen, kasu batzuetan, funtzionamendu intelektualaren mugatze larriak eta garrantzitsuak hautematen dira.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Por todas estas razones, en la comunicación con personas con parálisis cerebral, a menudo, la función comunicativa del lenguaje se deteriora y pierde el valor de intercambio significativo. Arrazoi horiengatik guztiengatik, garuneko paralisia duten pertsonekiko komunikazioan, askotan, hizkuntzaren komunikazio-funtzioa higatu egiten da, eta informazio-trukearen balioa galtzen du.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La falta de control motor afecta a la correcta articulación del lenguaje en personas con parálisis cerebral. Kontrol motorraren faltak zuzeneko eragina du garuneko paralisia duten pertsonen artikulazioan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Explica por qué la función comunicativa del lenguaje se ve muy afectada en las personas con parálisis cerebral. Esplikatu zergatik dagoen oso afektatua hizkuntzaren komunikazio-funtzioa garuneko paralisia duten pertsonengan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

d) ¿Qué tipo de trastorno del lenguaje presenta un niño con parálisis cerebral y alteración del control muscular debido a una lesión de SNC? d) Zer motatako hizkuntzaren nahasmendu izango du garuneko paralisia eta, nerbio-sistema zentraleko lesio bategatik, giharretako kontrola kaltetua duen mutiko batek?

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Iván es un niño de 8 años con parálisis cerebral infantil de tipo tetraplejia espástica con audición y vista aparentemente normal. Iban 8 urteko mutikoa da, tetraplegia espastiko motako garuneko paralisia du, eta entzumena eta ikusmena itxuraz normalak ditu.

Materiala: Komunikazio alternatiboa